pinterest

Friday, May 30, 2008

Sashiko - japonská technika vyšívání/prošívání

Sashiko (čte se sašiko) pochází z Japonska, je to prošívání dvou až tří vrstev látky, které chudí lidé používali k tomu, aby využili každý kousek látky a zároveň vytvořili silnější a teplejší textilii. Při prošívání se samozřejmě snažily (vždyť to byly ženské jako my), aby to bylo nejen účelné, ale i hezké. Používaly obvykle tmavěmodré, indigem barvené látky, prošívaly bílou nití, asi proto, že barvená by byla dražší.
Dostala se mi do ruky knížka o sashiku, kterou napsala Susan Briscoe a do češtiny výborně přeložila Jana Lálová. Kurzy sashiko podle mých informací připravuje Bellus.

Pokud chcete vidět můj první pokus o sashiko, tak zde je. Myslím, že je to hrozné, vybrala jsem si hustou látku, na které se šije opravdu špatně, celé je to zkrabacené a nijak zvlášť pěkné. Ale Edison taky udělal několik tisíc pokusů, než vynalezl žárovku. Takže já to nevzdám, už mám doma kousek modré panamky, s tou budu určitě úspěšnější.

No comments: